§ 1. Informacje ogólne
- Sklep działa pod adresem badia.com.pl
Dane firmy:
- nazwa: Oneco
- adres: ul. Modrzewiowa 17
- miasto : Blachownia
- tel.: +48503192664
- NIP: 5732843611
- Regon: 243093128
- e-mail: sklep@badia.com.pl
- Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i określa zasady funkcjonowania Sklepu, w tym zasady sprzedaży Produktów;
- Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów lub Umowy jest zapoznanie się przez Klienta z treścią Regulaminu. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu;
- Sklep internetowy badia.com.pl posiada wszelkie prawa niezbędne do prezentowania Produktów w ramach prowadzonego Sklepu. Produkty dostarczane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2. Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający sposób zawierania i wykonywania Umów i Umów Sprzedaży, który stanowi ich integralną część;
- badia.com.pl – sklep internetowy, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Oneco;
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także jednostka organizacyjna i osoba prawna mająca siedzibę Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która poprzez dokonanie prawidłowej Rejestracji w Sklepie zawarła z firmą Abakus Umowę, w wyniku której utworzone zostało przypisane do niej Konto i możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży;
- Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta dobrowolnie przez Klienta z badia.com.pl z chwilą potwierdzenia Rejestracji, prowadząca do stworzenia Konta;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży wskazanych w Sklepie Produktów zawierana pomiędzy badia.com.pl a Klientem na zasadach określonych w Regulaminie;
- Konto – zbiór zasobów i uprawnień danego Klienta w Sklepie prowadzony przez badia.com.pl, w którym gromadzone są dane osobowe Klienta, umożliwiające szybszą identyfikację Klienta w Sklepie;
- Produkty – oferowane przez badia.com.pl i prezentowane w Sklepie, będące przedmiotem Umów Sprzedaży;
- Sklep – prowadzony przez firmę Oneco internetowy serwis transakcyjny, w ramach którego możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży między badia.com.pl a Klientami, których przedmiotem są Produkty;
- Rejestracja – procedura prowadząca do utworzenia Konta umożliwiającego późniejszą identyfikację Klienta podczas korzystania ze Sklepu na podstawie adresu e-mail i hasła podanego przez Klienta;
- Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Konsument – konsument w rozumieniu aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny.
§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez badia.com.pl obejmuje w szczególności dostęp do platformy transakcyjnej, w ramach której możliwe jest zawarcie Umowy Sprzedaży Produktów;
- badia.com.pl prowadzi Konta Klientów i udostępnia przestrzeń serwerową w celu umieszczania w niej przez Klientów danych służących do ich identyfikacji i do zawierania Umów i Umów Sprzedaży;
- Klient w celu korzystania ze Sklepu musi dysponować urządzeniem spełniającym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się badia.com.pl. Urządzenie to musi więc w szczególności pozwalać na dostęp do sieci Internet oraz posiadać program służący do przeglądania jej zasobów, obsługujący technologię Plików „cookies”, oraz konto poczty e-mail;
- W zależności od ustawień przeglądarki internetowej Klienta, badia.com.pl może wprowadzić do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient, pliki „cookies”. Pliki „cookies” umożliwiają późniejszą identyfikację Klienta i są wykorzystywane przez badia.com.pl w celu ułatwienia korzystania ze Sklepu, jak również w celu monitorowania ruchu Klientów w Sklepie. Klient może w każdym momencie włączyć lub wyłączyć możliwość korzystania przez badia.com.pl z Plików „cookies” poprzez wprowadzenie odpowiednich ustawień w swojej przeglądarce internetowej;
- Klient, korzystający z usług świadczonych przez badia.com.pl, jest objęty zakazem dostarczania badia.com.pl treści o charakterze bezprawnym.
§ 4. Korzystanie ze Sklepu
- Możliwość nabycia Produktów posiadają zarejestrowani Klienci, tj. podmioty posiadające Konto w Sklepie. Utworzenie i korzystanie z Konta w Sklepie jest dobrowolne i bezpłatne;
- Możliwość nabycia Produktów posiadają Klienci nie zarejestrowani, tj. nie posiadający Konta w Sklepie, po wybraniu opcji „Kupuję bez rejestracji” i uzupełnieniu danych: adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, dane adresowe oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą – dane firmy;
- W celu rozpoczęcia procesu Rejestracji Klient podaje następujące dane: adres e-mail, hasło, imię i nazwisko, numer telefonu, dane adresowe oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą – dane firmy;
- Następnie Klient akceptuje Regulamin, zaznaczając pole: „Oświadczam, iż zapoznałem się z treścią regulaminu obowiązującego w sklepie badia.com.pl”. Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem oświadczeń o następującej treści:
- zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego postanowienia,
- dobrowolnie przystąpiłem do korzystania z usług Sklepu,
- dane osobowe przedstawione w ramach procesu Rejestracji podane zostały dobrowolnie, są prawdziwe i zgodne z prawem.
- Po dokonaniu powyższych czynności dochodzi do zawarcia Umowy między Klientem a badia.com.pl na czas nieoznaczony, której przedmiotem jest dostęp do usług świadczonych przez badia.com.pl i prowadzenie Konta Klienta;
- badia.com.pl tworzy dla Klienta Konto przypisane do wskazanego w procesie Rejestracji adresu e-mail i hasła. Klient uzyskuje dostęp do Konta po wpisaniu adresu e-mail i hasła w odpowiednich polach na stronie internetowej;
- Klient może zmienić dane wskazane w § 4 pkt. 3, podane w procesie Rejestracji. Klient posiada również dostęp do historii złożonych zamówień;
- Klient może rozwiązać Umowę zawartą z badia.com.pl dotyczącą określonego Konta, bez wskazania przyczyny, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez wysłanie wiadomości e-mail z tematem: „Rezygnacja z prowadzenia Konta” na adres: sklep@badia.com.pl. Po upływie okresu wypowiedzenia, badia.com.pl usunie Konto Klienta. Żądanie przez Klienta usunięcia jego danych osobowych, o których mowa w § 4 pkt. 2 i pkt. 3, jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy za wypowiedzeniem, zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu.
- Z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w związku z naruszeniem przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Umowa może zostać rozwiązana przez badia.com.pl z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia.
§ 5. Zawarcie umowy sprzedaży
- Zamówienia na Produkty mogą być składane w Sklepie, bądź poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@badia.com.pl
- Zamówienia mogą być składane w Sklepie całą dobę, we wszystkie dni tygodnia;
- Umowy Sprzedaży w Sklepie zawierane są w poniższy sposób:
- 3.1. Klient dokonuje wyboru konkretnego Produktu i dodaje Produkt do Koszyka. Po dodaniu Produktu do Koszyka, Klient może kontynuować zakupy wybierając kolejne Produkty;
- 3.2. Następnie Klient wybiera formę płatności i dostawy oraz dokument zakupu poprzez wskazanie jednej z dostępnych opcji;
- 3.3. W następnym kroku „Dane do wysyłki” Klient ma możliwość wybranie jednej z trzech opcji:
- Zalogować się poprzez wpisanie adresu e-mail i hasła;
- Założyć konto poprzez wypełnienie formularza. Po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem należy zaznaczyć opcję: „Oświadczam, iż zapoznałem się z treścią regulaminu obowiązującego w sklepie badia.com.pl"
- Skorzystać z opcji „Kupuję bez rejestracji” poprzez wypełnienie formularza. Po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem należy zaznaczyć opcję: „Oświadczam, iż zapoznałem się z treścią regulaminu obowiązującego w sklepie badia.com.pl”;
- 3.4. Po zrealizowaniu powyższych kroków, Klient potwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie w polu: „Kupuję i płacę”. W tym momencie, z zastrzeżeniem § 5 pkt. 6, następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a badia.com.pl.
- 3.5. badia.com.pl wysyła potwierdzenie złożenia zamówienia poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail podany przez Klienta. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy badia.com.pl, e-mail zawiera również dane rachunku bankowego badia.com.pl;
- badia.com.pl dopuszcza alternatywnie następujące formy płatności:
- przy odbiorze Produktów od kuriera (za pobraniem), z zastrzeżeniem § 5 pkt. 6 poniżej;
- przedpłata na rachunek bankowy badia.com.pl nr: 93 1050 1142 1000 0092 7904 2783 ING Bank Śląski
- płatności on-line przy pomocy serwisu Tpay
- Klient może złożyć drogą mailową lub telefonicznie zamówienie na wykonanie Produktu o indywidualnie określonych przez Klienta cechach. Po odebraniu zamówienia, badia.com.pl wysyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu i jego indywidualnych cech, ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności);
- W przypadku płatności w formie przedpłaty przelewem bankowym na rachunek badia.com.pl, Umowa Sprzedaży zostaje zawarta pod warunkiem rozwiązującym w postaci braku zapłaty ceny przez Klienta w terminie 7 dni od potwierdzenia złożenia zamówienia przez Klienta. Brak zapłaty ceny przez Klienta w terminie, spowoduje rozwiązanie Umowy Sprzedaży bez konieczności składania przez Strony dodatkowych oświadczeń, chyba że badia.com.pl i Klient postanowią inaczej;
- Czas realizacji zamówienia uwzględniający czas przygotowania Produktu i dostawę wynosi do 5 dni roboczych. badia.com.pl jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt bez wad;
- Produkty, stanowiące przedmiot Umowy Sprzedaży, dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia. Koszt (brutto) dostawy Produktów:
- 20 zł – przy realizacji zamówienia w formie za pobraniem, kurier DPD, paczkomaty Inpost
- 15 zł – przy realizacji zamówienia w formie przedpłaty, kurier DPD,
- 15 zł - przy realizacji zamówienia w formie przedpłaty, paczkomaty Inpost
- Produkty mogą zostać odebrane przez Klienta osobiście w punkcie sprzedaży badia.com.pl, po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu odbioru;
- badia.com.pl dołącza do każdej przesyłki dokument zakupu w postaci paragonu bądź Faktury zgodnie z dokonanym wyborem § 5 pkt. 3.2;
- Zmiany w prezentowanym asortymencie Produktów i ich cenach pozostają bez wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte przed dokonaniem tych zmian. badia.com.pl może organizować akcje promocyjne, w ramach których przeznacza do sprzedaży ograniczoną liczbę Produktów.
§ 6. Odstąpienie Konsumenta od Umowy
- Klientowi, będącemu Konsumentem, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy, na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
- Prawo do odstąpienia, o którym mowa w § 6 pkt. 1 nie przysługuje, jeśli Klient zlecił badia.com.pl dokonanie indywidualnych przeróbek, personalizacji zamówionego Produktu, lub w przypadku zamówienia Produktu, według projektu Klienta, o którym mowa w § 5 pkt. 5;
- Prawo odstąpienia wykonywane jest poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie: Formularz odstąpienia od umowy (załącznik nr 1). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem;
- Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem;
- Sklep dokona zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny Produktu wraz z kosztami dostawy Produktu do Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego. Koszt odesłania Produktu i ewentualnej opłaty manipulacyjnej związanej z dokonaniem płatności elektronicznej pokrywa Klient i nie podlega on zwrotowi pokrywa Klient i nie podlega on zwrotowi;
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwracany przez Klienta Produkt powinien zostać zapakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, w miarę możliwości Produkt powinien być umieszczony w oryginalnym opakowaniu. Produkt powinien być zwrócony wraz z wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży (gwarancja, instrukcja obsługi itp.)
§ 7. Postępowanie reklamacyjne
- Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez badia.com.pl lub są realizowane w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@badia.com.pl lub pisemnie na adres firmowy podany w § 1 pkt. 1;
- Reklamacja Klienta w związku z niezgodnością Produktu z Umową Sprzedaży może zostać złożona do badia.com.pl zgodnie z § 7 pkt. 1 i powinna określać co najmniej:
- dane Klienta umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację;
- zarzuty do przesłanego Produktu stanowiącego przedmiot Umowy Sprzedaży;
- numer dokumentu sprzedaży i/lub numer zamówienia;
- żądany przez Klienta sposób usunięcia zarzucanego naruszenia (wymiana Produktu na produkt wolny od wad, usunięcie wady, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy Sprzedaży, chyba że wada jest nieistotna).
- badia.com.pl rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci;
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia przed rozpatrzeniem reklamacji, badia.com.pl zwraca się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie;
- badia.com.pl udzieli elektronicznej odpowiedzi na reklamację na adres wskazany przez Klienta w ramach Rejestracji, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. W przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji wymaga zasięgnięcia opinii przedstawiciela producenta, importera bądź biegłego, termin do ustosunkowania się badia.com.pl ulega przedłużeniu o czas uzyskania takiej opinii, o czym Klient zostanie poinformowany;
- W przypadku woli skorzystania z uprawnień przysługujących Klientowi w ramach gwarancji udzielonej przez producenta towaru, badia.com.pl przekażę informację o sposobie i trybie rozpatrzenia gwarancji w korespondencji, która stanowić będzie odpowiedź na uprzednio złożony pismo reklamacyjne;
- W przypadku, gdy dostarczony produkt ma wady, Klient ma prawo, żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że badia.com.pl, niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez badia.com.pl, a badia.com.pl nie wymieniła produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął;
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. badia.com.pl jest zobowiązana wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. badia.com.pl może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów;
- W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, wszystkie koszty dostawy ponosi badia.com.pl. Sposób odesłania zakupionego produktu Klient może ustalić z badia.com.pl w celu znalezienia najlepszego sposobu dostawy;
- W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.
§ 8. Gwarancja
- Sprzedający oświadcza, że towary sprzedawane w sklepie badia.com.pl są nowe i objęte gwarancją producenta(dalej zwanego „Gwarantem”);
- Czas trwania gwarancji jest uzależniony od rodzaju produktu. Czas trwania gwarancji udzielonej dla danego towaru widnieje w jego opisie na stronach sklepu internetowego badia.com.pl;
- badia.com.pl wydaje wraz z rzeczą sprzedaną oświadczenie gwarancyjne utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (dokument gwarancyjny), w przypadku otrzymania ich od Gwaranta. Dokument gwarancyjny, który Klient otrzymuje wraz z towarem standardowo nie jest podbijany.
§ 9. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów jest badia.com.pl, który dokonuje przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami prawa;
- badia.com.pl przetwarza dane osobowe Klientów w zakresie dotyczącym praw i obowiązków wynikających z umów zawartych zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w tym w celu wykonania tych umów i ich rozliczenia, a w pozostałym zakresie jedynie po uzyskaniu odpowiednich zgód;
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści dotyczących go danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania.
§ 10. Postanowienia końcowe
- badia.com.pl zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu;
- O zmianie Regulaminu badia.com.pl poinformuje Klientów poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej Sklepu. Informacja, o której mowa w poprzednim zdaniu, będzie wskazywać, które postanowienia Regulaminu ulegają zmianom, oraz na czym polegają te zmiany. Do informacji zostanie dołączony tekst jednolity zmienionego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podania jej do wiadomości Klientów. Do Umów Sprzedaży zawartych przed tą datą zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów Sprzedaży;
- W przypadku zmiany Regulaminu przez badia.com.pl, Klient może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o zmianie Regulaminu;
- Prawem właściwym dla Umów i Umów Sprzedaży zawieranych na podstawie postanowień Regulaminu jest prawo polskie.